سایت مناقصات ایران تندر - پایگاه مناقصات کشور,مناقصه,مناقصه ها،مناقصات،مزایده • نکات مهم در مورد تجارت و شرکت در مناقصات عراق

نکات مهم در مورد تجارت و شرکت در مناقصات عراق

 نکات مهم در مورد تجارت و شرکت در مناقصات عراق
 

 نکات مهم در مورد تجارت و شرکت در مناقصات عراق
 
ابزار متداول ارتباط در عراق ایمیل می باشد 
 
بهتر است مکاتبات , کاتالوگها و غیره به زبان عربی باشد و در مرحله دوم انگلیسی.
 
عمده فروشی و خرده فروشی کالا در عراق  امکان پذیر است.
 
امکان خرید  و اجاره انواع ملک های مسکونی و تجاری در عراق موجود است  .
 
هم اکنون امکان ارسال و دریافت وجوهات , حوالجات و تعاملات از طریق اعتبارات اسنادی و گشایش اعتبار L/c با کشور عراق موجود است .
 
خرید نقدی درب کارخانه در ایران و یا تحویل مرز گمرکی توسط تجار عراقی روش های رایج و مورد درخواست بازار عراق است.
 
چنانچه قصد تجارت با عراق را دارید حتما یک کارمند آشنا به زبان عرابی در کنار خود داشته باشید .
 
تجارت با استانهای شمالی عراق و حریم کردستان کمی متفاوت از بخش عربی است . بهتر است در آن اقلیم همه مکاتبات و بازاریابی به زبان کردی باشد .
 
واردات به عراق آزاد و بدون پیچیدگی های گمرکی است . تعرفه وارداتی اقلام ضروری( همچون دارو و مواد غذایی ) به عراق صفر درصد , ماشین آلات صنعتی و کالاهای واسطه ای یک درصد و ما بقی حداکثر پنج در صد می باشد .
 
قبل از ارسال کالا به مرزهای گمرکی و بازارچه های مرزی از باز بودن گمرکات غربی کشور مطمئن شوید .
 
۸۰ درصد بازار عراق در انحصار بخشهای دولتی می باشد , ۱۵ در صد افراد با نفوذ و تنها ۵ در صد متعلق به بازرگانان آزاد است.
 
برای فروش به دولت و یا مشارکت در مناقصات عراق باید در عراق شرکت به ثبت برسانید.
 
با توجه به اوضاع بی ثبات عراق و عدم وجود سیستم انتظامی و قضایی مدون, یافتن افراد و شرکتهای عراقی جهت وصول مطالبات بسیار مشکل است ! لذا بهتر است تعاملات بصورت نقدی یا اعتبارات اسنادی باشد
 
با افزایش امنیت و ثبات کشور عراق به تدریج حضور شرکتهای خارجی بیشترو رویکرد دولت و تجارعراقی  نیز به دیگر کشور های جهان متمایل  خواهد گشت ! لذا بهتر است شرکتهای ایرانی نسبت به استقرار خود , تبلیغات و کنترل کیفیت کالای خود به فوریت برنامه ریزی نمایند.
 
به جهت نامناسب بودن بستر ایجاد کارخانجات در عراق از جمله مشکل برق , سوخت و غیره تا چند سال آینده همچنان کشور عراق نیاز به واردات کالا دارد اما بهترین پیشنهاد مشارکت دادن تجار عراقی در سهام کارخانجات تولیدی ایرانی می باشد !
 
امکان سفر هوایی به بغداد و اربیل از تهران جهت بازدید از بازار و ملاقات با تجار و اتحادیه ها اقتصادی عراق  میسر است .
 
حمل و نقل کالا و مسافر در حال حاضر به نقطه صفر مرزی محدود می گردد , به جهت ادامه مسیر می باید از وسایل حمل و نقل کشور عراق استفاده نمود .
 
روزانه بیش از ۳۰۰۰ عراقی  به منظور تجارت , زیارت , گردشگری , دیدار از آشنایان , مراجعه به بیمارستانها و غیره وارد خاک ایران می گردند که می توان نهایت بهره برداری را از حضور آنان نمود.
 
ایران تندر با سابقه بيش از ده سال فعاليت در عرصه اطلاع رساني اطلاعات مناقصه ها و مزايده ها با بهره گيري از نوين ترين روش هاي نرم افزاري و استفاده از سيستم هاي جديد اطلاع رساني و همكاري با كارشناسان مجرب و متعهد ، کلیه اطلاعات "مناقصه ها"،"مزایده ها"،"ارزیابی کیفی"،"فراخوان ها" و دیگر اطلاعات مورد نیاز مدیران نظیر "نرخ های ارز"،"شاخص های اقتصادی"و"نمایشگاهها" را روزانه بر اساس زمینه های فعالیت شما طبقه بندی شده و طی ساعات اداری از طریق "سایت"،"ایمیل"،"فاکس"و "پیام کوتاه"به همراه اسناد شرکت در مناقصه ها یا مزایدات را برای شما ارسال می کند . 
 
مزایا 1- "جامع بودن" (حتی یک آگهی را نیز از دست نخواهید داد) 2- اطلاع رسانی "ارزیابی کیفی" ، "فراخوان ها" و "نرخ های ارز"بصورت رایگان  3- تعرفه مناسب  (کمترین میزان تعرفه در بین شرکتهای همکار)  4- دریافت و ارسال "اسناد" در سراسر کشور بصورت رایگان  5- دسترسی نامحدود به کلیه رشته ها در اشتراک سایت 6-ارسال اطلاعات بصورت روزانه به سه آدرس ایمیل  7 -تنها شرکت ارائه دهنده "اطلاع رسانی" از طریق پیام کوتاه  8 - با تفاضل بيش از 90 – 70 "آگهی"در روز نسبت به ساير همكاران  9- تخفیف نقدی برای سرویس های تبلیغاتی 
 
قابل توجه مدیرانی که تمایل به کاهش هزینه های خود دارند. جهت درخواست ارسال یک نمونه رایگان و آشنایی با خدمات با ما تماس بگیرید.
 
02177582924
0216246680
www.etender.ir
www.irantender.info
info@etender.ir
استان تهران - شهر تهران - بزرگراه امام علی -تقاطع سبلان -  شهید نظری - شماره 26- ساختمان ایران تندر